نورُ المنارة

صدر الطبعة الثانية من كتاب (نور المنارة) للباحثة رند حامد حمادي التي تحمل شهادة الماجستير بمقارنة الأديانك هولندا ٢٠١٢. الكتاب سرد للسيرة النبوية على صاحبها أفضل الصلاة والسلام بطريقة مشوّقة تشرح حسن تعامله (صلى الله عليه وسلم) مع غير المسلمين والخُلُق الرفيع والتجاوز عن الأذى ومقابلة الإساءة بالإحسان وتعامله كذلك مع أهل بيته وجيرانه وأعمامه وأصحابه والمسلمين الجدد وغيرها من الأمور التي لم يتم تسليط الضوء عليها من قبل.

تقول رند عن عنوان الكتاب “فقد أكرمني الله برؤية الحبيب المصطفى (صلى الله عليه وسلم) في المنام فكان ذلك من إرشاده وأمره ولله الحمد وله الأمر من قبل ومن بعد”.

يُعرض الكتاب في 26 من هذا الشهر كاون الثاني/يناير في معرض القاهرة الدولي للكتاب لمؤسسة (دار الحكمة للنشر والتوزيع) لمن أحب اقتناءه، والمعرض سيكون لمدة عشرة أيام فقط.

The 2nd edition of Light of the Minaret by Rand Hamid Hummadi is due to be exhibited in the Cairo Book Fair on the 23rd of January 2018 —Dar Al-Hikma Publishing and Distributing.

The book is about prophet Mohammad, his good behaviour and deeds towards non-muslims as well as his fellow Muslims —Issues had not been tackled before.

Rand H Hummadi has her MA in Comparative Theology from Holland in 2012.

Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s