My round table ~ على طاولتي المستديرة

Words and artwork by Zainab Abdulkarim

I don’t know what my day would have been like without my own cup of coffee, on my table which I painted with my own hands. Here is a touch of civilisation.

In the warmth of my dreams I lose myself and meditate. I travel through history in my imagination and the imaginations of those who expressed their thought and plans on the clay slab surface.  

Ah! there it is, the first map in the world, and in front of me.

Now I am sharing with my ancestors my own painting.

قلم وريشة زينب عبد الكريم

لا اعرف كيف كان سيكون يومي دون أن أبدأه بفنجان قهوتي الخاصّة وعلى طاولتي التي صنعتها بيدي لتمنحني دفء حضارتنا وانا أتأمل وأسافر بخيالي وخيال من فَكّر وخطط على سطح لوح من الطين أول خارطة بالعالم وهي أمامي وبين يديّ وها قد شاركت بها أجدادي صنع يدي.

---------------------------------------------------------------------------------------------- *Material should not be published in another periodical before at least one year has elapsed since publication in Whispering Dialogue. *أن لا يكون النص قد تم نشره في أي صحيفة أو موقع أليكتروني على الأقل (لمدة سنة) من تاريخ النشر. *All content © 2021 Whispering Dialogue or respective authors and publishers, and may not be used elsewhere without written permission. جميع الحقوق محفوظة للناشر الرسمي لدورية (هَمْس الحِوار) Whispering Dialogue ولا يجوز إعادة النشر في أيّة دورية أخرى دون أخذ الإذن من الناشر مع الشكر الجزيل

Leave a Reply